5 טיפים ליצירת צמיחה עסקית

לחולל צמיחה עסקית ולהכפיל רווחים ב-5 שלבים 

צמיחה עסקית, איך יוצרים אותה בתאגיד?

האם כדי לייצר צמיחה עסקית, יש צורך ברעיון כביר או אולי במנכ"ל כריזמטי? האם חייבים תיכנון אסטרטגי מבריק? או שצריך ללכת על בטוח? התשובות לשאלות הללו ורבות נוספות במאמר הבא:

כל חברה מעונינת בצמיחה עסקית מנצחת אולי מהפכנית כזו שתייצר הכנסות יוצאות דופן במינימום השקעה, אבל האם אותן חברות יודעות מה הן מציעות ללקוח מה הן עסקי הליבה ובמה הן הכי טובות?!

מניסיוני הגדרה נכונה של עסקי הליבה על כל המשמעויות הנלוות הנם תחילת הדרך לצמיחה עסקית מטאורית. גים קולינס בספרו גלגל התנופה חקר את הגורמים שמובילים חברות טובות להפוך מצויינות, ואיך כל ארגון עסקי יכול להכות את המדדים ולייצר תשואה גבוהה מהשוק בו הוא פועל.

ההחלטות הנכונות נעשות לעיתים קרובות ברורות מאליהן כאשר יודעים לקבוע את העובדות האמיתיות של מצבכם ביחס לשוק. ההתמודדות עם קשיים בצורה נכונה תלויה ביכולתכם לתקוף במישרין את המציאות ולהגדיר בבהירות ובדיוק את מקור הקושי.

להלן עיקר הפעולות שעל המנכ"ל לנקוט להגדרת הדרך שתוביל לצמיחה עסקית מנצחת:

  1. הכר את קהל היעד – דע להגדיר את צרכיו רצונותיו וסביבתו– מחקר מקיף בהכרת קהל היעד הנה עבודה חשובה ואחד הכלים המקדמים ביותר מבחינה שיווקית.

מטרת המחקר הנה להבין את הגורמים המניעים את הלקוח ומקורותיהם. מחקר השוק יספק הערכה של רמת המודעות, התנהגות הקניה, נכסיות המותג, השימושיות, מניעי הקניה, תדמית המותג וכו’.מחקר שוק יבדוק מדידת השפעת המחיר על קבלת המותג ובדיקת ההשפעה האפשרית של עליית המחיר על נתח השוק.

הכרת קהל היעד מתבצעת בכמה אופנים
1. סקר לקוחות -בוחן את הרגליהם סביב המוצר או השירות המוצע
2. בדיקה צורך והעדפותיו של הלקוח ועל איזה תועלת המוצר השירות עונים לו .
3. בדיקת סביבת הלקוח הפוטנציאלי
4. הבנת העיתוי והשלב בחיו בו משתמש בשירות מוצר ועוד…

  1. בידול באמצעות אסטרטגיה – בידול באמצעות אסטרטגיה מהווה חלק מעסקי הליבה.

הכר את מתחריך מוצריהם מחיריהם אמצעי השיווק והיתרונות שלהם בשוק.

מציאת הבידול שמהווה ערך מוסף ללקוח הנו תהליך יצירתי שדורש חשיבה רחבה ופתוחה.

בעל תועלת גבוה ליצירת צמיחה במכירות

מחקר של גים קולינס  הוכיח בצורה מובהקת כי עסקים אשר התמקדו בעסקי הליבה (ומצאו בידול אמיתי שהיווה ערך מוסף ללקוחות), הצליחו מעל ממוצע השוק לאורך שנים רבות.

מן הנתונים הנ"ל יש להחליט על אסטרטגיית שוק נבחרת ולבנות תוכנית אסטרטגיית שתהווה מסגרת וכיוון בקבלת החלטות מהותיות תוך הקפדה על יעודה של החברה.

  1. נטוורקינג ושיווק ממוקד – בול פגיעה

נטוורקינג הנו חלק מתוכנית שיווק ויש לקבוע יעדים לנטוורקינג איכותי. נטוורקינג הנו כלי ליצירת לידים לסגירות מהירות, והנו צינור שיווק שעומד בזכות עצמו. נסו לפגוש בכל חודש לפחות אדם חדש אחד בתחום ההתעניינות שלכם, או שתעמיקו בצורה משמעותית מערכת יחסים קיימת.

בכל שבוע עשו משהו נחמד עבור מישהו ברשת הקשרים שלכם. יש להכין רשימה של אנשים שהכרות עימם תקדם אותך ליעדים .יש ללכת לכנסים סדנאות ולהכיר את האנשים שיעזרו לך לקדם את החברה ליעדים.

מבחינה זו ניתן לומר כי קשרים עסקיים דומים במידה מסוימת להשקעה טובה. הקשרים הטובים מעניקים תשואה גבוהה על ההשקעה, אף שלא באופן מיידי, ולעיתים גם לא מהמקורות שמצפים.

  1. זמן – איך להשקיע את מירב הזמן במטלות חשובות ולא דחופות ולעסוק ביום יום בצמיחה וחשיבה – רוב בעלי העסקים גדולים קטנים ובינוניים נסחפים להתעסקות יום יומית במטלות דחופות וחשובות כגון מרדף אחרי חריגות בבנקים או טיפול יוםיומי בשירות לקוחות בהול וכו.. מטלות דחופות ולא חשובות כגון: שיחות לא ממוקדות ללא מטרה בהירה וכו.. ארגונים בעלי ביצועים גבוהים משקיעים כ-65%-80%  מזמנם בפעולות חשובות ולא דחופות כגון: איתור הזדמנויות חדשות, יצירת שת"פ פיתוח עסקי תיכנון, יצירת אפיקי הכנסה והתיעלות. צור מציאות בה רוב זמנך מושקע בפיתוח תיכנון וחשיבה יצירתית.
  1. בניית תוכנית לצמיחה עסקית – מחקרים הוכיחו כי עסקים שהיה להם חזון מטרות ויעדים כתובים, הגיעו להצלחה והאריכו ימים יותר מעסקים שלא הגדירו יעדים ומטרות ארוכי טווח.

חשוב לכתוב תוכנית ברורה וספציפית. לכללים לכתיבת תוכנית עבודה – לחץ כאן.

שתף את המאמר:

עוד מאמרים:

שלחו לנו הודעה