מודלים עסקיים

כמה עובדות – מודל עסקי

רק כ-10% מהמנהלים מאמצים פרדיגמות חדשות למרות שחברות שהצליחו לשנות את המודל העסקי הפכו איתנות וריווחיות יותר.
חדשנות במודל העסקי הנה משימה אסטרטגית חוצת ארגון ותפקידים ובדר"כ כוללת חלקים נרחבים ומגוונים של המודל העסקי, (כגון – שינוי בערוצי הפצה, הצעת הערך, שותפים ועוד..) ועשויה לשנות את מעמדם של עובדים בשכבות הניהול.
למרות ההשפעה הרחבה והמשמעותית של שינוי במודל העסקי פרופ' קלייטון כריסטנסן חשף שרק 10% מההשקעות בחדשנות היו קשורות למודל עסקי.

ייעוץ עסקי

פרופ גארי האמל בספרו עתיד הניהול מציג היררכיה בסוגי החדשנות, כשניתן לראות ששינוי תבניות חשיבה במודל העסקי גבוהה בהשפעתה על החברה מאשר חדשנות במוצרים
אימוץ תבניות חשיבה חדשות במודל העסקי הנם הפתרון והדרך ליצירת בידול ויתרון תחרותי להגדלת הריווחיות לטווח ארוך.

ההזדמנות לשינוי והתחדשות בעידן שלאחר המגפה

המגיפה האיצה בחדות את השוק ופיצולו מה שאיפשר לענקיות דיגיטליות אשר מונעות מפילוח שוק מדוייק – לצמוח. רוב החברות לא שינו את המודל העסקי שלהן. ובכירים שעלו בדרגות הניחו כי המודלים העסקים הוותיק עדיין יעילים, אפילו אנליסיטים פינננסים ממשיכים לבחון את השוק באותם כלים של צמיחת מכירות וצמצום הוצאות מה שהחריף את הבעיה.

לאור הטלטלה בהנחות היסוד , לחברות יש הזדמנות נדירה, לייצר חדשנות ולבחור במודל יצירתי אשר מאפשר ערך גבוה ללקוח באמצעות שינויי במודל העסקי להתאים אותו לצרכי הלקוחות ולשוק שלאחר המגפה. .

קבלו הצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם