אסטרטגיה שיווקית לעסקים

בעלי עסקים רבים נבהלים כשהם שומעים את המושג "אסטרטגיית שיווק לעסקים", אבל האמת היא שממש אין ממה לפחד. השם אולי נשמע מפוצץ ומורכב, אבל הוא אחד הדברים החשובים ביותר לכל עסק, ואחד הדברים שבקלות יכולים להקפיץ עסק או להפיל אותו. לצערנו, ישנם לא מעט בעלי עסקים הממעיטים בחשיבות האסטרטגיה השיווקית ובסופו של דבר הם חווים את ההפסד על בשרם ובכיסם. אנחנו רוצים לוודא שהדבר הזה לא יקרה גם לעסק שלכם, רוצים לדעת איך?

חשוב להבין לעומק מה המושג הזה בכלל אומר ואיך אפשר לבנות אסטרטגיה שיווקית שמתאימה כמו כפפה לעסק שלכם ותעזור לו לשבור שיאי מכירות וכניסת קהלים חדשים. במידה ואתם רוצים להתגבר על הפחד ועל הלא נודע ולהבין לעומק מה אסטרטגיה שיווקית לעסק באמת עושה, איך היא עובדת, איך היא יכולה לשרת גם את העסק שלכם, מהם השלבים המרכיבים אותה ומיהם בעלי המקצוע שכדאי להיעזר בהם על מנת לתכנן את האסטרטגיה המושלמת – אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא.

אסטרטגיה שיווקית לעסקים – מה זה בכלל?

זה ידוע שהעולם של היום סובב כולו סביב שיווק, אפילו בעולמות שאנחנו פוגשים בחיי היום-יום שלנו כמו הרשתות החברתיות, האינטרנט והעיתונות. כל פרסומת שאתם נתקלים בה או מאזינים לה ברדיו, כל שלט חוצות שאתם רואים במהלך נסיעה וכל סלוגן שנתקע לכם בראש הם חלק מאסטרטגית השיווק של עסק או נותן שירותים מסוים.

אסטרטגית שיווק היא תוכנית עבודה שרלוונטית לכל סוג עסק ולכל סוג מוצר שנמכר. מדובר בתוכנית שרוצה להגדיל את קהל הלקוחות שלכם, לבסס את מקומכם בתוך השוק העמוס ורווי האפשרויות שיש כיום ולוודא שאתם נוכחים ואף שולטים בכל ערוצי התקשורת החשובים שיש לכם עם קהל הלקוחות הקיים והפוטנציאלי שלכם. גם עסקים חדשים וגם עסקים וותיקים יכולים וצריכים להיעזר באסטרטגית שיווק עסקי מוצלחת על מנת לשגשג ולוודא שהעסק שלהם מקבל את תשומת הלב המגיעה לו.

בקיצור, אסטרטגיה שיווקית לעסקים היא למעשה שם אחר לתוכנית הפרסום וההפצה של המוצר או השירותים שאותה חברה מציעה. אסטרטגיה שיווקית נועדה גם למשוך קהל יעד וקהלי לקוחות חדשים וגם לשמר את הלקוחות הנאמנים של החברה. אם בעבר אסטרטגיות השיווק של החברות היו מוגבלות וממוקדות במדיה המודפסת כמו עיתונים או שלטי פרסום, תחום הפרסום כיום חולש על מגוון רחב של פלטפורמות ומקומות מפגש בהם המוצר שלכם יכול ללכוד את עיניהם של לקוחות פוטנציאליים ולחשוף אותם אל השירות או המוצר הייחודים שאתם מציעים.

האם יש אסטרטגית שיווק לעסקים אחת שמתאימה לכולם?

ממש לא! זוהי נקודה שחשוב לשים אליה לב ולזכור אותה – אין אסטרטגית שיווק שעובדת כמו קסם עבור כל סוג העסקים. ישנם מאות אלפי עסקים בארץ, כל אחת מהם עוסק בתחום שונה, פונה לקהל יעד אחר, מציעים מוצרים שונים לחלוטין ועוד אלפי הבדלים נוספים. אסטרטגית שיווק שתהיה נכונה עבור מסעדות או חנויות מזון כנראה לא תעבוד בשביל עסקים בתחום הספורט או בתחום הניהול הפיננסי.

עבור כל עסק צריך למצוא את אסטרטגית השיווק הנכונה לו, זו שתצליח להגיע אל קהל היעד שלהם בצורה המדויקת ביותר ולמשוך אותם אליהם. במידה ויש מקום שמבטיח נוסחת קסם שעובדת עבור כל סוגי העסקים באפס מאמץ – תדעו שהגעתם למקום לא מקצועי ושעליכם להסתובב חזרה ולהמשיך לחפש מקום שייקח אתכם ואת העסק שלכם ברצינות.

האם שווה לי להשקיע באסטרטגיה שיווקית לעסק? איך זה יועיל לעסק שלי?

בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק היא אולי אחד הצעדים החשובים ביותר שכל עסק יכול וצריך לעשות עבור עצמו. כל בעל עסק שיודע שהעבודה לא נגמרת אחרי שהמוצר מוכן אלא להפך – העבודה רק מתחילה. אתם צריכים ללכוד את עיניהם ואת תשומת ליבם של האנשים, לגרום להם לבחור במוצר שלכם ולא בכדי.

בנוסף, אסטרטגית שיווק עסקית טובה תכלול מחשבה ודרך פעולה כדי לבדל אתכם מהמתחרים שלכם באותו שוק. גם אם המוצר או השירותים שאתם נותנים מאוד דומים, עדיין יש דרך לבלוט מתוך השפע ולגרום לאנשים לבחור דווקא בכם שתעשו עבורם את העבודה או תעניקו להם שירות מסוים. אסטרטגית שיווק נכונה תהיה פורצת דרך ויצירתית, אחת שתמשוך את העין של כל אחד ואחת ויגרמו לאנשים לחשוב על שם העסק שלכם כשהם חושבים על סוג שירות מסוים שהם צריכים או רוצים לקבל.

איך אדע מתי להתחיל בבניית אסטרטגיה שיווקית לעסק שלי?

אין באמת זמן נכון או זמן לא נכון להתחיל לדאוג לאסטרטגיה השיווקית של העסק שלכם. השיווק העסקי צריך להיות לכם בראש כל הזמן, איך לקדם אותו ואיך לדאוג שהוא נשאר במודעות של הציבור הרחב. מתוך כך, בעלי עסקים רבים נוהגים לעדכן ולשפר את האסטרטגיה השיווקית של העסק שלהם מתוך עניין שבשגרה. לעיתים עם העבודה עולה הצורך לרענן את האסטרטגיה השיווקית בעקבות שוני בשוק או שוני בקהל הלקוחות.

אחד התמריצים הגדולים של בעלי עסקים לרענן את האסטרטגיה השיווקית שלהם היא כניסה של מתחרים חדשים לשוק שלהם. אנחנו ממליצים גם לכם לעשות כן במידה ויש מתחרה חדש בשוק, כך תוודאו שקהל הלקוחות שלכם יודע שאתם בעניינים ושאתם לא מאוימים מהתחרות החדשה שצצה.

בנוסף, מומלץ כי לכל עסק חדש שיוצא לעולם ולשוק תהיה אסטרטגיה שיווקית ברורה ומובנת לפני שהוא מתחיל את עבודתו השוטפת. יציאה לעולם העסקי מבלי תוכנית שיווקית יכולה להשאיר את העסק ללא לקוחות וללא הכנסות, לכן חשוב לוודא כי יש לכם תוכנית אסטרטגיה שיווקית שברורה לכם ושאתם יכולים לעמוד בה.

עם זאת, ישנם לא מעט עסקים שמבצעים שינויים באסטרטגיה השיווקית שלהם בעקבות שינויים פנימיים שהעסק או החברה עוברים במרוצות הזמן. במידה והמוצר או השירות שהעסק שלכם מציע עוברים שינויים, עיצוב מחדש, מקבלים אריזה חדשה, ביצוע איחוד חברות עם חברה או עסק אחר או שאתם מוסיפים שירות חדש ומעניין במיוחד שיכול לעניין את הלקוחות הקבועים והפוטנציאלים שלכם – שווה לבצע ריענון גם באסטרטגית השיווק העסקית שלכם.

מהם השלבים החשובים בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית?

ישנם כמה שלבים שחשוב להקפיד עליהם על מנת לוודא שהאסטרטגיה השיווקית של העסק שלכם עובדת בצורה מקסימלית עבורכם:

• ניתוח נתונים קיימים- עוד לפני שאתם מתחילים לעוף עם הדמיון ולדמיין לעצמכם קמפיינים מפוצצים ברשתות החברתיות או בעיתונים, חשוב להבין מאיזה רקע ובאיזה מצב אתם מגיעים. האם אתם מקימים עסק חדש בתחום שלא עסקתם בו בעבר או שאתם עסק שרץ כבר שנים ורק רוצים לרענן את אסטרטגית השיווק שלכם.

שלב זה הוא אחד השלבים החשובים בתהליך בניית האסטרטגיה השיווקית שלכם משום שהוא מאפשר לכם להבין היכן אתם נמצאים כרגע ולאן אתם רוצים להגיע. ניתוח הנתונים הראשוני יכלול ניתוח של השוק והמתחרים שלכם, ינתח את הפעילויות הפנימיות של החברה ושל הלקוחות שלכם, ניתוח והבנה של הקהלים החדשים שאתם רוצים לצרף אל קהל הלקוחות הקיים שלכם ועוד. ישנם מספר רחב של דרכים בהן תוכלו לבצע את ניתוח הנתונים שלכם וחשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע על מנת להבין מהי דרך הניתוח הנכונה ביותר עבור העסק שלכם.

• בדיקת ובחירת אסטרטגית פעולה- לאחר שביצעתם ניתוח מקיף ומעמיק של כל פעילות החברה\ העסק והסביבה בה היא פועלת, תוכלו להבין מהן אפשרויות הפעולה העומדות לרשותכם. עם כל הרצון שלכם לעוף עם החלום וללכת בגדול, חשוב להתמקד ולבחור באופציות שאתם יכולים לקיים. הקידום והשיווק של העסק שלכם לא יכולים לבוא על חשבון פעילות העסק עצמו.

המלצה שלנו – לפני שאתם מגיעים לשלב הזה, חשבו עם עצמכם מהי המטרה העיקרית שאתם רוצים להשיג בעקבות השימוש באסטרטגית השיווק שלכם. מטרה ברורה תעזור לכם להתמקד בבחירה הטובה ביותר עבור העסק שלכם.
גם אם יש אסטרטגית שיווק שמוצעת לכם והיא נראית לכם מושלמת ממבט ראשון – אל תמהרו לקחת אותם. תקבעו לעצמכם מראש מהם הפרמטרים שלפיהם אתם בוחרים אסטרטגיה שיווקית ולפיהם תבחרו את דרך הפעולה. חבל להיקבע על דרך עבודה מסוימת רק כדי לגלות שהיא דורשת תקציב גדול יותר ממה שאתם יכולים להרשות לעצמכם או שהיא דומה מדי לאסטרטגיה השיווקית של עסק מתחרה.

• קביעת דרך פעולה ופיתוח אסטרטגית שיווק- לאחר שביצעתם סינון של אסטרטגיות השיווק שפחות מתאימות לכם, אפשר סוף סוף לגשת לעבודה עצמה. גם לאחר שההחלטה התקבלה חשוב לוודא שאתם מבינים בדיוק מה אסטרטגית השיווק כוללת, מהן המטרות שהיא מעוניינת להשיג, מה היא דורשת מכם הן מבחינה כלכלית והן מבחינה ארגונית\ ניהולית, מיהם העסקים\ החברות שתצטרכו להיעזר בהם על מנת להגיע למטרות שלכם ועוד.

אנחנו ממליצים לכם לחלק את אסטרטגית השיווק שלכם לשלבים ברורים, שלכל אחד מהם יש יעד מסוים שברגע שמגיעים אליו אבל לעבור אל השלב הבא. כך תוכלו לוודא שאתם לא מדלגים על שום שלב חשוב בתהליך.

האם הפעילות ברשתות החבריות כלולה באסטרטגיה שיווקית לעסק?

כמובן! אנחנו בטוחים שיצא לכם לראות את כל הפרסומות המושקעות (ולא מעט פעמים גם מצחיקות במיוחד) שחברות הייטק שונות מפרסמות בניסיון פשוט להציף את השמועה שהם נכנסים לסבב גיוס חדש או מעדכנים גרסה ואפילו רק לכבוד הוספה קטנה של משהו לחברה. גם אותם סרטונים, שהופכים לא מעט פעמים לפופולאריים וויראליים במיוחד, הם חלק מאסטרטגית השיווק שלהם.

עסק שאין לו פרופילים פעילים ומעודכנים ברשתות החברתיות יכול להיתפס כעסק לא מעודכן ואפילו כעסק פחות שקוף. פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב, לינקדאין ועוד רשתות חברתיות רבות – אנשים אוהבים אותם, ואנשים מבלים בהן שעות רבות מדי יום, מה שמספק לכם כר פורה לקידום העסק שלכם.

אסטרטגיה שיווקית עסקית טובה תהיה אחת כזו שתכלול בתוכה גם את הפעילות ברשתות החברתיות. יצירתיות היא שם המשחק, ואסטרטגית שיווק טובה ונכונה תדע לנצל את היצירתיות של העובדים בחברה על מנת לגרום לרשתות החברתיות לעבוד בשבילכם. אל תפחדו להתפרע ברשתות, לצחוק עם הקהל שלכם וגם קצת על עצמכם והכי חשוב – אל תפחדו לנסות. אלו שמעיזים מנצחים, וכל עסק רוצה לנצח בתחומו.

אילו חברות\ עסקים יוכלו לעזור לי לבנות אסטרטגיה שיווקית לעסק שלי?

אין מה לעשות, לבנות אסטרטגית שיווק זה באמת לא פשוט, במיוחד אם אתם לא מבינים יותר מדי בעולם השיווק. למזלכם, ישנן לא מעט חברות בשוק שישמחו לסייע לכם ולעזור לכם להגשים את כל המטרות השיווקיות והקידומיות שלכם. החברות שהכי כדאי להיעזר בהן במקרים כאלה הן חברות ייעוץ או חברת ייעוץ עסקי. למה דווקא הן?

חברות אלו הן החברות שראו את כל סוגי העסקים שיש וכשמן כן הן – הן ידעו לייעץ לכם מה הכי נכון עבור העסק שלכם מתוך הניסיון הרב שהן רכשו בעבודתן. כשאתם רוצים לבנות אסטרטגיה שיווקית שעובדת ומניבה פירות, חשוב לבנות אותה עם מומחים בתחום. כל חברת ייעוץ עסקי\ אסטרטגי מציעה חבילת שירותים אחרים, לכן חשוב לבדוק מה בדיוק כל חברה מציעה לפני שאתם מחליטים על החברה שתעשה עבורכם את העבודה.

איך אדע כיצד לבחור חברת ייעוץ שתעזור לי להכין אסטרטגיה שיווקית לעסק שלי?

ישנם כמה פרמטרים שכדאי לשים עליהם דגש כשאתם בוחרים חברת ייעוץ שתעזור לכם לתכנן את האסטרטגיה השיווקית המושלמת. ראשית, אנחנו ממליצים לבצע חיפוש באינטרנט על החברה שאתם חושבים לעבוד איתה ולקרוא מה יש ללקוחות שלהם לומר עליה. כמעט כל חברה שקופה תציג לכם ביקורות וחוות דעת של הלקוחות שלהם, וכדאי לעבור עליהן בקפידה. הלקוחות הם אלו שיוכלו לספר לכם בצורה השקופה והאמינה ביותר על העסק, האם כדאי לעבוד איתם, האם הם עזרו להם להשיג את המטרות העסקיות שלהם, איך הייתה התקשורת ביניהם ובין החברה ועוד.

בנוסף, מומלץ לקחת בחשבון את ותק החברה, גודל הלקוחות שלה וגודל החברה עצמה. ככל שהחברה בעלת ותק נרחב יותר כך סביר יותר להניח שהם ראו את כל מה שיש לראות וידעו לסייע לכם בצורה הטובה ביותר. עם זאת, גם חברות חדשות יחסית יכולת להביא הרבה לשולחן. חברות שצצו בזמן תקופת הקורונה חוו על בשרן את ההתמודדות עם מצבי משבר ומגפה כבר ברגע פתיחתן, לכן סביר להניח שיהיה להן "חוסן" ארגוני ויהיו להם יותר כלים יעילים לתת לכם על מנת שאתם והעסק שלכם לא תתמוטטו בשעת משבר.

דבר נוסף ששווה לכם לבדוק לעומק הוא ההתמחויות של אותן חברות. ישנן חברות ייעוץ כלליות שנותנות ייעוץ לכל סוגי העסקים וידעו לתת סיוע שטוח יחסית, אך יש גם חברות ייעוץ בעלות התמחות בתחום עסקים מסוים. מומלץ להבין מראש מהן המטרות שאתם רוצים להשיג מאסטרטגית השיווק המתוכננת ולהבין האם אתם זקוקים לחברת ייעוץ בעלת התמחות ספציפית או לא. ישנן חברות המתמחות בבידול עסקים, במיזוגים ובכל דבר אחר, לכן חשוב להגיע עם הידע הזה מראש.

אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לוודא עם כל חברת ייעוץ היא את השירותים שהיא מציעה. ישנן חברות ייעוץ שיוכלו לקחת רק חלק אחד בשרשרת הפעולות הדרישות על מנת לבנות ולבסס אסטרטגיה שיווקית, כלומר יוכלו לסייע לכם רק בשלב ניתוח הנתונים לדוגמא או בשלב הצעות תוכניות העבודה. כמובן שההמלצה היא ללכת על חברה שתוכל ללכת אתכם יחד ביד לאורך כל התהליך, כדי שתדעו שיש עוד זוג עיניים שמפקח על התהליך, שתוכלו לפנות אליהם ברגעי קושי או במידה שמשהו משתבש. אל תפחדו לשאול את החברות מהן חבילות העבודה שהן מציעות כדי שלא תכניסו את עצמכם למשהו שבסופו של יום פשוט לא משתלם לכם.

אנחנו מקווים שהצלחנו לעשות לכם קצת סדר בראש בכל הנוגע לאסטרטגיות שיווקיות לעסקים ובעיקר שהצלחנו להראות לכם שהשד לא כזה נורא, להפך – אסטרטגיה שיווקית היא אחד מהכלים החשובים ביותר שיש לכל עסק והיא יכולה לחולל פלאים עבור כל אחד ואחת. בסופו של יום מדובר בתוכנית עבודה שרוצה להראות את היופי ואת הייחודיות שיש בעסק שלכם ולעזור לו לנסוק. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר במידה וגם אתם צריכים עזרה בלתכנן ולהוציא לפועל אסטרטגיה שיווקית חזקה ואפקטיבית שתעלה את העסק שלכם לגבהים חדשים: 050-4444783.

קבלו הצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם