אסטרטגיית הבידול מאפשרת לחברות לנקוט בגישה חדשנית למוצריהן, לגרום ללקוח להעדיף את המוצר ואף לגבות מחיר גבוה יותר עבורו. לדוגמה, סטארבקס חורגת ממכירת קפה על ידי מתן חווית קפה ייחודית בבתי הקפה שלהם.
בניית אסטרטגיית בידול מוצלחת דורשת בדרך כלל מחקר ופיתוח טובים, חדשנות, אבל הכי חשוב – הבנה מעמיקה של מה הלקוח באמת צריך ורצונות.
הדרך הטובה ביותר להבין את המושג הזה היא להעיף מבט בכמה מקרים מעשיים. , בואו נראה כמה מהדוגמאות המבריקות ביותר לאסטרטגיית בידול:
Hermes
הגישה המבריקה שלהם לבידול הנה באמצעות Storytelling עוצמתי מה שגורם ללקוחות לבזבז אלפי שקלים ברכישת המוצרים שלהם והכי חשוב לחזור ולקנות שוב ושוב.
אסטרטגיית הבידול מורכבת מיחודיות, נדירות, ותחושת יוקרה.
- החברה מספקת בלעדיות במוצר והרבה מעבר,כל תיק הרמס מיוצר בעבודת יד כך שלא ניתן למצוא העתקים זהים כמו ביצור המוני.
- הכניסה לחנויות בהזמנה בלבד- לא כל אחד יכול להיכנס לחנויות – רק בהזמנה אישית של החברה
- כדי לזכות בהזמנת החברה הלקוח צריך שיהיה לו היסטוריה עם המותג, ז"ת שכבר בזבז כספים על המותג במשך תקופה זמן לא מבוטלת.
- רשימת המתנה- לחברה רשימת המתנה ארוכה וכדי לרכוש יש להמתין, גם אחרי הרכישה תצטרך להמתין שבועות ואף חודשים עד הגעת התיק.
- ללקוח הרמס מוצגת בחנות רק מודל של התיק אין ללקוח מושג איך התיק שלו בדיוק יראה והלקוח אם לא רוצה יכול לעזוב (אין אופציית בחירה של התיק)
לדוגמא : היו פחות מ-10 תיקים מעור הקורקודיל המפורסם אלבינו בכל העולם, והתיק היקר ביותר נמכר במכירה פומבית במחיר של 380,000 $!!
פלטפורמת מסחר אלקטרוני רב-לאומי קנדית המספקת את הכלים הדרושים כדי שאנשים יוכלו לבנות עסק משלהם באופן מקוון.- תוכנה כשירות
אבל מה עושה את זה שונה מהמתחרים –
החל מתמיכה 24/7 ועוד צאט חי ומרכז עזרה.
ואף פתחה חשבון טויטר שלקוחותיה יכולו לציץ לקבלת שירות ותמיכה מהירה
חברה זו הצליחה להתבלט בשוק רווי מאוד: קוסמטיקה .בענף תחרותי ביותר – בידול.
קמעונאית קוסמטיקה בבריטניה, שגדלה לפעול ב -49 מדינות, ובונה במהירות את דרכה
נקודת הבידול:
- המוצרים 100% צמחוניים וכ 85% הם גם טבעוניים, לעתים קרובות מכילים פירות וירקות כמו מיץ אשכוליות, פפאיה טרייה, שעועית וניל, חמאת אבוקדו, המוצרים שלהם הם גם בעבודת יד, אשר מוערך מאוד על ידי הלקוחות שלהם..
- בנוסף ערכי החברה מותאמים גם לאלה של לקוחות היעד שלהם מבחינת אתיקה ואחריות
חברתית
3. המוצרים אינם נבדקים על בעלי חיים, החברה למעשה בודקת מתנדבים אנושיים לפני שמכרה את המוצרים שלהם לציבור
מברלין, החברה מציעה מוצרי אופנה ולייף סטייל ב-17 שווקים באירופה.
החברה בידלה את עצמה בשוק תחרותי באמצעות מס נק בידול:
- מאה יום החזרה של המוצרים.
מה שחברות אחרות בשוק לא מאפשרות כולל אופצייה לסמן את סיבת ההחזרה בשביל שיוכלו להשתפר.
- החברה מבטיחה לבוא לקחת את המוצר ישירות מבית הלקוח בחינם.
- הפלטפורמה מציעה מוצרים בהתאם לדרישותייך, ובנוסף מציעים ללקוח מלתחה שלמה בהתאם לרכישותיו בעבר ובהתאם להעדפותיו.