ייעוץ כלכלי לעסקים

ייעוץ כלכלי לעסקים מנסה לאחד ולחבר בין מספר דיסציפלינות כמו עסקים, כלכלה ומשפטים כדי לשפר את ביצועי החברה. הכלים שבאמצעותם הם יעשו זאת יהיו על ידי מחקר וניתוח התנאים הכלכליים של העסק. יועצים כלכליים בעצם מספקים הכוונה ומומחיות ומייעצים לגבי הפתרון הטוב ביותר לארגונים, כך שיוכלו למקסם את רווחיהם. במסגרת זו יש לחשוב באופן יצירתי על כלל הסיכונים הקיימים במסגרת הקיימת או העתידית, לנתח את הסטטוס הנוכחי של העסק ולקבל החלטות אסטרטגיות.

מה כולל ייעוץ כלכלי לעסקים?

סביר להניח שבשלב זה או אחר של כל עסק, הוא יידרש לייעוץ כלכלי. משמעות ייעוץ זו אינה בהכרח לפתור בעיות קיימות, אלא דווקא להצעיד את החברה הלאה. בין הפעילויות הרבות אשר נכללות בייעוץ כלכלי, אפשר להדגיש מספר פעילויות:
• פיתוח אפשרויות מימון – יועצים פיננסיים עסקיים ינסו לסייע לעסקים למפות את אפשרויות המימון שלהם. מעבר לזיהוי הבעיה, יוכלו יועצים פיננסים שגם מקושרים לחברות אחרות למצוא מקורות מימון חדשים אשר יוכלו לספק את ההון הדרוש לשם צמיחת הארגון או החברה.
• שיפור התכנון העסקי – כדי לשפר את מצבה הפיננסי של החברה, יהיה צורך לסייע בשיפור התקציב, התכנון, הדיווח והמדידה. בסופו של דבר, כאשר ייעשה ניתוח עמוק אשר יוכל לזהות אתגרים ובעיות בתקציב, החברה עשויה להינות מרווחיות גבוהה יותר ומגישה רבה יותר למימון עסקי.
• שיפור הדיווח הכספי – כחלק משיפור הדיווח, מטרת הייעוץ הכלכלי היא לייעל את מהלך ניתוח הנתונים באמצעות בינה עסקית או אוטומציה מכל תחום שהוא.
• תכנון אקזיט – חברות רבות חולמות על אקזיט ונדרשות לבנות אסטרטגיות יציאה מותאמות לחברה באופן ספציפי, המבוססות על מדדי שווי בעולם האמיתי. בדרך כלל מי שייעץ לחברה בתחום זה יהיו יועצים כלכליים אשר הינם בעלי ניסיון מעמיק במיזוגים ורכישות, הערכה ומכירת חברות.

הדרישה לייעוץ פיננסי לעסקים

חברות רבות עשויות לשאול את עצמן האם הן זקוקות לייעוץ כלכלי ומתי יהיה זה הזמן הטוב ביותר לקבל ייעוץ פיננסי לעסקים. התשובה כנראה תהיה שכאשר הארגון שלכם מתמודד עם בעיות עסקיות מורכבות ולא נראית צמיחה של העסק, אלא רק הגדלת עלויות וסיכונים חדשים. במקרה זה יידרשו יותר מפיתוח שיטות עבודה או פתרונות נקודתיים פשוטים. כדי להגיע לצמיחה רווחית לטווח ארוך ותובנות בעלות ערך מוסף יהיה צורך בחשיבה מחודשת על מה שאתם עושים עם המשאבים שיש לכם באופן אסטרטגי כדי להניע שינוי . בסביבה העסקית של היום, ארגונים שמעכבים את תגובתם לשינויים אשר נקרים בדרכם או מתעלמים מהצורך לשנות אסטרטגיה או קונספציה, מסתכנים למעשה בצמיחה איטית ואף גרוע מכך עלולים לאבד את יתרונם אל מול המתחרים.
שינוי פיננסי הינו עמוק ומחייב את כלל הארגון. כאשר חברה מסתייעת בייעוץ פיננסי, היא תוכל בסופו של דבר להשתמש בטכנולוגיות שונות אשר יאפשרו לה לנצל הזדמנויות שיובילו לצמיחה, שיפור והגדלת העסק. כמובן שכל חברה הינה מיוחדת, כך שהמתודולוגיות אשר יעבדו בחברה אחת לא תמיד יעבדו עבור חברה אחרת. אולם, באופן כללי ייעוץ פיננסי יוכל להוביל לתובנות עסקיות חשובות, אשר יתקבלו מהנתונים הספציפיים.

תהליך ייעוץ פיננסי לעסקים

בתהליך הייעוץ, החברה תיחשף לניתוח שלה ולהצגת התמונה הרחבה בכל הנוגע לנושא הכספים. בתחילה תידרשו לשבת עם היועצים, כדי לפרק ולהבין את ההיבטים השונים של כלכלת הארגון לרבות נכסים, הוצאות והכנסות, ועוד. כמו כן, תידרשו להגדיר לעצמכם את היעד אליו אתם שואפים להגיע, מטרות הממוקדות באבני דרך ספציפיות, כך שלאחר סיום התהליך, תוכלו גם למדוד את יעילותו אל מול מדדים כמותיים.
לאחר שהיועץ הפיננסי יקבל לידיו את כלל הנתונים של החברה, יעמיק בהם וינסה למצוא את נקודות הכשל כמו גם את הנקודות החוזקה, הוא יציע לחברה את הפתרונות אשר מתאימים לה באופן מיוחד וספציפי, בין אם מדובר על הצורך למצוא שווקים חדשים, לייעל תהליכים שונים, להשקיע בנכסים ועוד פתרונות רבים ומגוונים. השאלה הקשה ביותר העומדת לפיתחן של החברות, גם אם המנהלים יודעים ומבינים כי הם זקוקים לייעוץ כלכלי, היא שאלת העלות. מנהלי החברה יישאלו את עצמם האם הם מעוניינים להוציא עכשיו כסף, שהוא כה חיוני לחברה כדי להשקיע אותו ביועץ זה או אחר. אולם למעשה יתרונו של היועץ הכלכלי והתובנות שהוא יוכל להפיק מהתהליך כולו, יעלו לרוב על עלותו, ויוכלו לאפשר לחברה יתרון תחרותי ועשיית רווחים גדולים יותר לטווח הארוך.

איך מוצאים יועץ כלכלי לעסקים?

לכל חברה יש מצב כלכלי ייחודי, כך שכאשר מחפשים בעל מקצוע אשר יוכל לתת ייעוץ כלכלי לעסקים, כדאי לחפש על פי התמחות מסוימת וניסיון עם מקרים דומים. באופן דומה לחיפוש בעלי מקצוע אחרים, גם בתחום הייעוץ הכלכלי, כדאי לחפש קודם כל על פי המלצות מחברים ומכרים אשר חוו את בעיותיכם בעבר והסתייעו בבעלי מקצוע. כמו כן, ניתן לחפש גם באופן מקוון, בין אם מדובר על מדיה חברתית או חיפוש ברשת האינטרנט.
מעבר למציאת שם זה או אחר, יהיה עליכם להסתמך גם על אינטואיציה וכימיה. כאשר אתם יודעים מהו ניסיונו של היועץ הכלכלי תוכלו להכין רשימת שאלות שתרצו שיענה לכם עליהם, כמו למשל לגבי מבנה העמלות, מומחיות והפילוסופיה העסקית אשר עומדת מאחורי עבודתם. סביר להניח כי תרצו לפגוש ולהתוודע למספר יועצים, אשר יעבדו באופן שונה ויוכלו לתת לכם טיפים והמלצות שונות.
אם תרצו גם אתם להתחיל להבין את התהליכים הכלכליים אשר הארגון שלכם מתמודד איתם, נשמח להכיר לכם את שירותינו. אנו בסנס (SENSE) בעלי ניסיון רב בייעוץ מסוגים שונים לחברות מסוגים שונים, כאשר אנו מספקים לכל חברה ועסק את הפתרון והשירות התפור למידותיו המדויקות. התקשרו עוד היום לטלפון 050-4444738 ותוכלו לצעוד אל עבר יעדים ומטרות שאפתניות ולהשיג את ההצלחה המיוחלת.

קבלו הצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם